• Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Forum zostało przeniesione na adres: www.mtenis.com.pl

#1 13-01-2010 16:55:32

Art

User

Ulubiony zawodnik: Roger Federer

Mistrzostwa Świata w tenisie?

Pojawił się pomysł wprowadzenia nowej pozycji do kalendarza ATP - Mistrzostw Świata reprezentacji narodowych. Zawody miałyby byc rozgrywane zbiorowo w jednym terminie i zakładane są w nich zmiany zasad gry takie jak np. skrócenie tb czy zmiany w trakcie meczu.

An ambitious plan to transform the tennis calendar with the sport’s first World Cup is to be considered by the top male players, The Times has learnt.

In an attempt to attract a younger audience, the biennial ten-day tournament, involving 32 teams, would feature shorter matches in which players have to watch the clock between points — and, most controversial of all, compulsory mid-match substitutions.

Although the idea for a World Cup is in its formative stages, it has already been presented to leading tennis administrators and television executives, who believe that a men-only competition would attract a larger audience.

Such a move would effectively sound the death knell for the Davis Cup, which is seen as being the victim of an ill-defined format.

Andy Murray, the British No 1, has welcomed the proposal, provided that the World Cup did not become an additional event on the hectic men’s tour.

“I am a great fan of the Davis Cup, but if a decision was taken to drop it, or something else could change in the calendar, then a World Cup is a fascinating idea,” Murray told The Times yesterday.

Craig Tiley, the tournament director of the Australian Open, said: “We think the concept is innovative, refreshing and thoughtfully put together. Any initiative that will further expose our sport and will grow its participation, particularly in Australia but also worldwide, has to be great for tennis.”

The plans have been presented to the All England Club, the United States Tennis Association and Tennis Australia, as well as Roger Federer, the 15-times grand-slam event champion, and Rafael Nadal, the world No 2, and their representatives.

Adam Helfant, the ATP Tour president and chief executive, and television executives worldwide have also been consulted.

The World Cup, branded as the Grand Slam of Nations, is the idea of gemba, a Melbourne-based sports marketing agency whose leading partners are James Hird, an award-winning former Australian Rules footballer, Ben Crowe, previously an executive of Nike, and Robert Mills, formerly of adidas.

Hird, whose plan will be detailed to more leading players this weekend, said: “In the new world order, sports must compete with Hollywood blockbusters, video games, the world wide web, TV and music for a slice of the global consumers’ attention.

“Today’s consumers want their entertainment in a different form. Of course, the pride of tennis are the grand-slam tournaments and we would never do anything to change that, but we are conscious of the need for tennis to bring in an entire new breed of followers — the youngster who doesn’t have the attention span to watch five-set matches.

“No idea can have legs unless the players commit to it and want it — without them it would never work. But our initial feedback has been very good. We are conscious of the fact that we do not want this event to be an extra burden on the players, so the desire is to find a new place for it in the calendar.”

Logically, the World Cup would be staged in late September or early October in Europe. Ion Tiriac, the mastermind behind Madrid’s rise to prominence among the Masters Series events on the ATP Tour, may well be among the first bidders to host the event.

Murray and Federer are two of several top players who have chosen to sidestep the first round of this year’s Davis Cup matches in March.

How it would work
The proposed biennial World Cup would feature
• A ten-day, men-only event with 32 teams in eight groups of four, 16 reaching the knockout stages.
• Each tie a single match over the best of five sets, with each nation having to field at least two players per tie — ie, enforced substitutions.
• Maximum 25sec between points.
• Tie-breaks the first to five points.

I po polsku:

Powstała idea, aby rozgrywać turniej o mistrzostwo świata w tenisie. Zaangażowani w ten projekt są najlepsi tenisiści na świecie, w tym Roger Federer, Rafael Nadal i Novak Djokovic.
O tym, że istnieje taki pomysł, powiedział w jednym z wywiadów właśnie Djokovic. Zawodnicy zmierzają porozmawiać w tej sprawie z udziałowcami i władzami męskiego tenisa już podczas zbliżającego się Australian Open.

- To bardzo świeża idea. Żadne oficjalne kroki nie zostały podjęte, ponieważ wcześniej chcemy wysłuchać innych stron - wyjaśnił Djokovic.

O szczegółach nie chciał mówić. - Jedyne co mogę powiedzieć to tylko tyle, iż cieszę się, że czołowi zawodnicy światowego rankingu chcą brać udział w tych rozmowach i walczyć o swoje prawa - powiedział Serb.

Tymczasem zgodnie z prasowymi spekulacjami pomysł zrodził się w siedzibie jednej z australijskich firm marketingowych zajmujących się sportem. Impreza pod nazwą "Wielki Szlem Narodów" miałaby się odbywać co dwa lata i trwać 10 dni. Brałyby w niej udział 32 reprezentacje dzielone na cztery grupy. Z każdej z nich do fazy play-off awansowałyby po dwa zespoły.

Dyrektor Australian Open Craig Tiley potwierdził, że słyszał o tym nietypowym pomyśle. - To innowacyjna idea, która mogłaby ożywić światowy tenis - ocenił.

Optymistą w tej sprawie jest także Andy Murray, piąta rakieta świata. - Jestem wielkim fanem rozgrywek o Puchar Davisa, ale jeśli odstąpiłoby się od nich, albo nastąpiłyby jakieś inne zmiany w kalendarzu, turniej o mistrzostwo świata byłby fascynującą sprawą - ocenił szkocki tenisista.

Puchar Davisa jest obecnie jedynym drużynowym turniejem w kalendarzu startów tenisistów. Z udziału w tych rozgrywkach często rezygnują jednak najlepsi na świecie. Na przykład Murray ostatnio oznajmił, że nie zagra w marcu przeciwko Litwie.

- Format i termin meczów o Puchar Davisa nie odpowiada tenisistom - argumentuje Chorwat Ivan Ljubicic.

- Może 20-30 lat temu ten system się sprawdzał, ale obecnie dla nas to zbyt wiele. Przez trzy dni z rzędu trzeba grać pięciosetowe mecze, a w żadnym turnieju nie można wystąpić ani tydzień przed Pucharem Davisa, ani tydzień po nim. Wielka szkoda, bo jestem przekonany na 100 procent, że każdy tenisista chciałby grać dla swojego kraju - stwierdził Ljubicic i dodał, że już nigdy nie wystąpi w "daviscupowym" meczu.

Właśnie w odpowiedzi na takie deklaracje zrodziła się idea organizacji turnieju o mistrzostwo świata.

Jak myślicie, przyjmie to się, czy nie przyjmie? Ludziom to się spodoba, czy może nie spodoba? Ma to sens, czy też sensu w tym wszystkim brak?

#2 13-01-2010 17:00:40

Fed-Expresso

Masta

Ulubiony zawodnik: Rafael "The Slice King" Nadal

Re: Mistrzostwa Świata w tenisie?

Według mnie, jeśli to miałoby być zamiennikiem Pucharu Davisa, to jak najbardziej tak.

Z pewnością taka impreza budziłaby większe emocje, a także fakt rozgrywania jej w ciągu 10 dni ciurkiem sprawiłby, iż pojawiliby się w nim najlepsi.

#3 13-01-2010 17:41:01

Bizon

siła spokoju

Ulubiony zawodnik: Andy Roddick

Mysle ze taka zamiana Davis Cupa na jednorazowe MŚ raz na dwa lata to dobry pomysl. Raz ze Davis Cup jest rozgrywany w niekorzystnych terminach, to dwa ze duzo ciekawszy dla kibicow i mediow bylby taki 10 dniowy turniej. Tylko ten pomysl ze zmianami w trakcie meczu mi sie srednio podoba Jestem za jednorazowym turniejem raz na dwa lata, jednak na podobnych zasadach jak Davis Cup. Ewentualnie mogli by obciac mecze grupowe do gry w systemie best of 3.

MTT Singiel : (Rank-2)

W : Los Angeles 08, Dubaj 09, New Heaven 09, Bangkok 09, Pekin 09, Madryt 10, Roland Garros 10, Barcelona 11, Madryt 11, Roland Garros 11
F  : Olympic Games 08, Bangkok 08, s'Hertogenbosch 10, Wimbledon 10, Los Angeles 10, Memphis 11

#4 13-01-2010 19:09:26

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Z drużynowymi rozgrywkami mogą sobie eksperymentować jak chcą i kiedy chcą. To co się dzieje z PD z pewnością wymaga reform.

MTT - tytuły (9)
2011: Belgrad, TMS Miami, San Jose; 2010: Wiedeń, Rotterdam; 2009: TMS Szanghaj, Eastbourne; 2008: US OPEN, Estoril.
MTT - finały (8)
2011: TMS Rzym; 2010: Basel, Marsylia; 2009: WTF, Stuttgart, Wimbledon, TMS Madryt; 2008: WTF

#5 13-01-2010 19:46:38

Robertinho

Ulubiony zawodnik: Roger Federer forever

Jestem za, czy się przyjmie nie wiem. Obecna formuła PD jest ogólnie mówiąc do d... Jakieś strefy, podgrupy, eliminacje, preeliminacje strefy euro-afrykańskiej(?)...; a najlepsi z danego kraju i tak nie grają, bo im termin nie pasuje, bo gospodarz wybrał mocno faworyzującą jego graczy nawierzchnię, itd, itp.  Niewątpliwie potrzeba zmian.

#6 13-01-2010 19:52:40

szeva

User

Ciekawa propozycja, jestem za

I LOVE TENNIS!!!!!!!!!!!!!!

#7 14-01-2010 20:12:14

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

Z godziny na godzinę coraz bardziej mi się pomysł podoba. Na http://www.tennis.com/ po prawej stronie jest ankieta na ten temat. 67% sympatyków tenisa chętnie zamieniłoby PD na World Cup.

MTT - tytuły (9)
2011: Belgrad, TMS Miami, San Jose; 2010: Wiedeń, Rotterdam; 2009: TMS Szanghaj, Eastbourne; 2008: US OPEN, Estoril.
MTT - finały (8)
2011: TMS Rzym; 2010: Basel, Marsylia; 2009: WTF, Stuttgart, Wimbledon, TMS Madryt; 2008: WTF

#8 15-01-2010 14:01:32

szeva

User

Zorganizowanie MŚ oznaczałoby rewolucję i tak już napiętgo kalendarza,  jedyny termin jaki widze w kalendarzu na zmieszczenie tego turnieju to lipiec oprócz 500 w Hamburgu same mało liczące się turnieju, bo mamy wtedy dogorywanie clay'owców i początek USOpen Series.

I LOVE TENNIS!!!!!!!!!!!!!!

#9 17-01-2010 15:50:30

Serenity

User

Pomysł moim zdaniem świetny,nie byłoby w tym przypadku tak jak w PD,że najlepsi nie chcą grać.Dlatego zresztą PD traci zainteresowanie.Z mojej perspektywy powinni zorganizować turniej w połowie sezonu,i za zmianą nawierzchni co turniej,by szanse wszystkich były równe,są przecież zawodnicy,którym dana nawierzchnia kompletnie nie leży,za to na innych grają dużo lepiej.Ponadto w połowie sezonu nie są tak odczuwalne trudy sezonu niż u jego schyłku.Gorzej chyba z organizacją kwali do tego turnieju by było.

#10 01-04-2010 22:05:10

DUN I LOVE

Ojciec Chrzestny

ITF broni formuły Pucharu Davisa.

ITF lays down the law on Davis Cup change

ITF lays down the law on Davis Cup change The ITF has fired a shot in the war of words over the fate of the Davis Cup, with the federation re-affirming its support of the four-times-per-year format in the face of rising player discontent.

The busy men's ATP schedule is partly to blame for many problems, but the ITF has traditionally refused to give much thought to radicallly revitalising the century-old format.

The group defended the current style at general meetings in Europe and Asia, in effect knocking back a proposal floated in January which would turn the competition into a a biannual production in the form of a World Cup-style, Grand Slam of Nations.

The proposed ten-day event would be played in one location instead of the current home-and-away format of Davis Cup. Leading players led by Novak Djokovic have said the idea is worth a shot.

But the Serb has also re-confirmed his desire to help Serbia to a Davis trophy.

"Davis Cup is a competition that I still want to prove with my team that we can be one of the best teams in the world. We have a team that can challenge anybody on any surfaces," he said of the nation which knocked out the US in the first round four weeks ago.

"It's just a special competition. When you play for a country and it's a special feeling. We're individuals, we play for ourselves. Playing for a team is a unique competition, really."

The meetings re-affirmed the Cup in its present format as the ITF draws a line in the sand against any challenges to its authority to run the event.

http://www.tennistalk.com/en/news/20100 … Cup_change

MTT - tytuły (9)
MTT - finały (8)

Stopka forum

RSS